Co se může stát, když odstraním DPF filtr

Novinky a tiskové zprávy
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 56
Registrován: úte 29. lis 2011 8:55:18
Kontaktovat uživatele:

Co se může stát, když odstraním DPF filtr

Příspěvek od admin »

Co se může stát, když odstraním DPF filtr

V prvé řadě uveďme, že DPF filtr je označován i jako filtr pevných částic, případně FAP filtr (u francouzských vozidel). Jeho hlavním úkolem je zachytávání sazí v prostoru filtračního sítka. Sítko je obvykle směsí keramiky a drahých kovů. Jsou přes něj vedeny jemné kanálky, které zajišťují shromažďování sazí.

Odstranění filtru pevných částic probíhá tak, že se filtr pevných částic nejprve musí vymontovat. Následně je nutné rozřezat ho tak, aby byl přímý přístup ke keramickému sítku plnému karcinogenů. Mechanik z tělesa filtru pomocí kladiva a sekáče vymlátí vnitřek, tzv. jádro. Toto jádro je extrémně tvrdé a zcela je vyčistit zabere kus práce.

Poté se vyčištěný filtr svaří a namontuje zpět. Následně přichází úprava řídicí jednotky vozidla. Vzhledem k tomu, že na filtr pevných částic je napojené množství snímačů, je nutné tyto snímače odpojit/vyřadit. Na toto vyřazení je nutné upozornit řídicí jednotku vozidla, aby neposuzovala nesprávné hodnoty. Právě zde nastává jeden z prvních problémů, protože jsou mechanici, kteří vám to umí udělat dobře a pak jsou ti, kteří se na vašem vozidle učí, aniž byste o tom věděli.

Pokud se budete rozhodovat pro takové řešení problému s filtrem pevných částic, určitě vybírejte firmu, která s tím má zkušenosti a také má na svou práci dobré recenze. Na tom správném místě vám umí udělat i zálohu řídicí jednotky tak, abyste vozidlo dokázali v případě špatné funkčnosti dát do původního stavu. Takový zásah do řídicí jednotky je dost nepřirozený. Už jen z principu, nová vozidla byla testována tisíce kilometrů před uvedením na trh a vše včetně softwaru v nich bylo poctivě doladěné tak, aby spolehlivě fungovala. Avšak po takovém tvrdém zásahu do vozidla se velmi často stává, že vozidlo se nechová korektně a řídicí jednotka vyhazuje různé chybové hlášky. Pak může nastat další problém. Vše může zajít tak daleko, že je nutné koupit novou řídicí jednotku, všechny snímače, ale i nový DPF filtr. Nejednou je však výsledek takový, že ani tak se vozidlo nepodaří dát úplně do původního stavu. Zde je třeba si dobře spočítat, kolik celý takový proces stojí. Původně jste si zaplatili odstranění DPF filtru a výsledkem jsou další problémy, které to jen prodražují.

Na závěr jen tolik, že odstranění filtru pevných částic není tím nejlepším řešením. Tyto filtry se montují do vozidel hlavně proto, aby chránily naše zdraví především v hustém městském provozu. Tím, že si je lidé odstraňují, si jen sami zhoršují vlastní životní prostředí. Rovněž je třeba brát v úvahu i to, kde končí odpad z tzv. vykuchaných DPF filtrů. Další velkou nevýhodou je, že zákazník, který si dá odstranit filtr pevných částic, v podstatě zaplatí za to, že mu někdo upraví vozidlo tak, že z pohledu zákona je takové vozidlo nezpůsobilé jízdy. Pokud bylo vozidlo sériově vybaveno DPF filtrem, potom filtr ve vozidle musí být. Pokud tam není, nemá takové vozidlo na silnici co dělat. Na to, aby vám takové vozidlo zadrželi a zabavili papíry a jako bonus k tomu dali pokutu, stačí jet na výlet do Rakouska nebo Německa. Tam už policie velmi dobře ví, jak to u nás funguje, a s radostí vám odstranění filtru pevných částic na místě zkontroluje. Výsledkem je pak vysoká pokuta a zabavené vozidlo. Případně vás odstaví a přivolají odtahovou službu. Toto vše je třeba velmi dobře zvážit, než se pro takový zákrok rozhodnete.
Přílohy
P1150825.JPG
P1150825.JPG (204.04 KiB) Zobrazeno 32250 x
4.JPG
4.JPG (121.13 KiB) Zobrazeno 32250 x
3.JPG
3.JPG (109.66 KiB) Zobrazeno 32250 x
2.JPG
2.JPG (94.16 KiB) Zobrazeno 32250 x
1.JPG
1.JPG (88.44 KiB) Zobrazeno 32250 x

Odpovědět