Škoda auto a její řešení flotilových emisí - Škoda Citigo iV
Napsal: čtv 09. led 2020 9:48:15
Škodovka zveřejnila cenu elektromobilu Citigo iV k tomu, aby jí poté radikálně zdražila. Nové elektrické Citigo odstartovalo na částce 429 900 Kč a po prodaných 500 kusech zdražilo na startovních 479 000 Kč. Původně nejlevnější elektromobil je po zdražení již velmi blízko konkurenci. Prvních 500 zákazníků, kteří si vůz objednali obdrželo nabíjení na rok zdarma.
A takto je to s elektromobilitou se vším. Ony ty baterie do vrtačky ze kterých je složena celá spodní část automobilu prostě něco stojí. Elektromobily nejsou na trhu kvůli pokroku, ale kvůli žehlení flotilových emisí. Dokud zákonodárce nepochopí, že u elektromobilů se emise neměří za výfukem, tak ke skutečně čistší mobilitě nikdy nedostaneme. Prodaná dávka 500ks s plánem předpokládaného vývoje prodejů stačí na uspokojení emisních flotilových limitů a není dále potřeba podbízet se cenou na hraně ztráty a nebo ve ztrátě.
Citigo označené iV na plné nabití baterií poskytuje dojezd 260 kilometrů. Hlavní cílovou skupinou jsou firmy a městská mobilita. m
Elektrické Citigo využívá jako pohonnou jednotku elektromotor o výkonu 61 kW jehož maximální točivý moment je 212 Nm. Obrovskou výhodou elektromobilů je elektronicky dávkovaný výkon, který lze precizně dávkovat na kola. Městské sprinty elektrickým vozidlům svědčí. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 130 km/ h. Váha včetně akumulátorů je 1139 kg. Kapacita akumulátorů je 36,8 kWh jsou uložené v podlaze. Spotřeba 12,8 kWh/100 km je jednou z vyšších na vůz této kategorie.
V minulosti jsme se setkali se spoustou lákadel jako byly plynové dotavené kotle se zvýhodněným plynem. Dá se očekávat, že snové provozní náklady raketově porostou se zvyšováním poměru elektromobilů na trhu. Spotřební daň a její pokles si státní kasa nenechá ujít.
A takto je to s elektromobilitou se vším. Ony ty baterie do vrtačky ze kterých je složena celá spodní část automobilu prostě něco stojí. Elektromobily nejsou na trhu kvůli pokroku, ale kvůli žehlení flotilových emisí. Dokud zákonodárce nepochopí, že u elektromobilů se emise neměří za výfukem, tak ke skutečně čistší mobilitě nikdy nedostaneme. Prodaná dávka 500ks s plánem předpokládaného vývoje prodejů stačí na uspokojení emisních flotilových limitů a není dále potřeba podbízet se cenou na hraně ztráty a nebo ve ztrátě.
Citigo označené iV na plné nabití baterií poskytuje dojezd 260 kilometrů. Hlavní cílovou skupinou jsou firmy a městská mobilita. m
Elektrické Citigo využívá jako pohonnou jednotku elektromotor o výkonu 61 kW jehož maximální točivý moment je 212 Nm. Obrovskou výhodou elektromobilů je elektronicky dávkovaný výkon, který lze precizně dávkovat na kola. Městské sprinty elektrickým vozidlům svědčí. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 130 km/ h. Váha včetně akumulátorů je 1139 kg. Kapacita akumulátorů je 36,8 kWh jsou uložené v podlaze. Spotřeba 12,8 kWh/100 km je jednou z vyšších na vůz této kategorie.
V minulosti jsme se setkali se spoustou lákadel jako byly plynové dotavené kotle se zvýhodněným plynem. Dá se očekávat, že snové provozní náklady raketově porostou se zvyšováním poměru elektromobilů na trhu. Spotřební daň a její pokles si státní kasa nenechá ujít.